JURNAL DE PESCARI | CU EUGEN SI PETRE GERMAN

CONCURSUL DE LA CARE AM PLECAT ACASA MAI DEVREME

…sau

ŢEAPA DE LA VALEA ARGOVEI

Fiind preocupati in ultimele saptamani mai mult de pregatirea si participarea la CM din Rusia, iar la intoarcere de rezolvarea a numeroase probleme ramase nerezolvate in perioada petrecuta la Konakovo, nu am avut timp pentru nici un antrenament in vederea participarii la etapa de pe Valea Argovei din acest weekend.

Fiind vorba de un concurs de salau, pentru cine stie ca pescuitul la aceasta specie inseamna 90% localizare, este evident ca acest fapt atrage dupa sine o probabilitate aproape nula de a obtine un rezultat bun.  Ce-i drept, nici miza nu mai era una foarte mare pentru noi, locul 7 in clasamentul general ocupat inaintea acestei etape lasandu-ne la mana jocului rezultatelor si in consecinta doar sanse pur teoretice de a mai prinde un loc pe podiumul campionatului national de anul acesta.

Am decis totusi sa participam la acest concurs din respect pentru organizatori si pentru a ne prelungi recordul de participare fara intrerupere din 2006, de la inceputurile Campionatului National in actualul sistem.

In ziua de antrenament oficial ne-am chinuit sa pescuim pe un vant de peste 30km/h, incercand sa ne conturam o strategie cat mai buna pentru zilele de concurs… si am decis ca in prima mansa, in primele ore, sa incercam sa prindem salai, dupa care sa cautam sa completam pana la 8 pesti cu ceva bibani, iar daca reusim, in timpul ramas sa incercam sa-i inlocuim si pe ei cu salai.  Zis si facut. In prima jumatate a mansei am punctat cu 4 salai, dupa care, asa cum ne propusesem, in urmatoarele 80-90 de minute am prins inca 4 bibanei, toti de 15cm. Ne-am intors pe zona pe care prinsesem salaii, dar pana la finalul mansei nu am mai reusit sa prindem niciunul punctabil.

Surpriza a venit la finalul mansei, in momentul in care am ajuns cu bibanii la arbitru: “Pai puncteaza de la 20cm!”… “Nu-i adevarat, puncteaza de la 15cm. Exista scris in Regulament si in PV al AG al LRS 2017!”… in cele din urma arbitrul, de buna credinta, a fost de acord sa ne faca o fisa cu cei 4 pesti.

Ajunsi la mal, am mai consultat o data documentele la care facusem referire in discutia cu arbitrul, gandindu-ne ca poate ne-a lasat pe noi memoria. Nicidecum. Lucrurile sunt scrise negru pe alb in regulament si negru pe galben in PV al AG a LRS exact asa cum stiam noi.

Atat in regulament cat si in Procesul Verbal al Adunarii Generale a LRS 2017 e precizat in mod explicit ca dimensiunea minima la care bibanul va puncta in editia din acest an a CNS este de 15cm. Exista o portita lasata organizatorului de a modifica aceasta dimensiune, dar numai cu acordul Adunarii Generale a LRS. Si este normal sa fie asa, intrucat lasata la mana organizatorilor de etape, aceasta decizie poate duce la incercari ale acestora de a-si crea avantaje prin stabilirea de dimensiuni neconforme cu realitatea din lac pentru o anumita specie, pe care membrii clubului organizator n-o au in vedere in strategia lor de concurs. Cam ceea ce au incercat sa faca si rusii cu stiuca la CM.

De asemenea, in anuntul concursului scrie in mod explicit ca acesta se desfășoară după regulamentul Campionatului National de Spinning din Barca 2017.

Discutand si cu organizatorii, intelegem ca e vorba de o greseala, ramasa asa dintr-un copy-paste de la etapa de anul trecut. Simplu… facem o cerere la CTDA, se consulta documentele oficiale dupa care se desfasoara editia din acest an a campionatului, ni se pun pestii si mergem la culcare. Din pacate pentru noi, lucrurile nu au stat tocmai asa… un CTDA facut pe genunchi, din care unii au lipsit sau au votat prin telefon probabil fara sa stie exact despre ce e vorba ne-a informat ca pestii nu se puncteaza, fara a ne preciza insa si baza regulamentara pentru aceasta decizie.

De prin 2011, de la episodul Belis, am facut lobby in mod constant pentru trecerea CTDA la arbitrii. Asa este normal sa fie, concurentii sa fie judecati de catre arbitrii in astfel de situatii, nu de catre ceilalti concurenti. Numai ca presedintii de cluburi din LRS evita in mod regulat sa voteze acest amendament pentru a-si pastra painea si cutitul. Si desi absolut toti ne asigurau ca avem dreptate 100%, s-a votat totusi ca pestii sa nu fie punctati. Am incercat in zadar sa-i intreb pe ce baza regulamentara sau juridica au votat asa. Mi s-a raspuns ca ceilalti asa au stiut. Am replicat ca daca din 78 de oameni doar doi stiu regulamentul, asta nu inseamna ca meciul trebuie jucat dupa alte reguli inventate ad-hoc. Si totusi decizia a ramas definitiva. Desi erau la masa aproximativ aceiasi oameni care votasera la AG aproape in unanimitate regulamentul pe care acum nu au vrut sa-l puna in practica.

In cei aproape 12 ani de cand participam la CNS nu am incalcat nici macar o virgula din regulamente, nici din litera si nici din spiritul lor. De cate ori am gasit formulari sau articole ambigue sau insuficient explicate am atras atentia conducerii LRS, din oricine era ea formata la momentul respectiv. Nu am incercat niciodata sa profitam in interes propriu de aceste ambiguitati. Si la concursul de la Valea Argovei am respectat intocmai regulamentele si hotararile AG si ale conducerii LRS; si totusi am fost depunctati. Treaba CTDA este sa aplice regulamentul atunci cand exista situatii de genul acesta sau sa gaseasca solutii atunci cand apar situatii neacoperite de regulament. Cazul de fata era unul foarte simplu, fiind acoperit integral de regulamentele LRS. Intrucat raspunsul primit de la presedintele CTDA nu contine nici o motivare, ii intrebam inca o data pe membrii CTDA de la cluburile BestFishingFriends, AquaTransilvae, Transilvania Pike si AnglersProTeam si ii rugam sa ne raspunda: pe ce baza juridica sau regulamentara au votat in acest fel?

Nu ne-am facut un obicei din a verifica anunturile de concurs, cu atat mai mult cu cat tot in Regulamentul dupa care functionam ca Liga este scris negru pe alb ce contine acesta: “speciile punctabile”. Nu dimensiunile lor, pentru ca acestea sunt hotarate inca de la inceputul anului, de la AG a LRS. Anuntul de concurs e un fel de program de meci, nu poate tine loc de regulamente, nu poate inventa sau modifca regulile jocului. De altfel, in anuntul concursului nu sunt nici un fel de precizari legate de regulamentul in sine. Daca acceptam ca cineva poate participa la concurs fara sa cunoasca regulamentul, putem avea surpriza ca la concursul urmator unii sa pescuiasca la trena, altii la momeli vii, altii cu mai multe lansete deodata. Nu avem de ce sa verificam mereu dimensiunile minime punctabile, atata timp cat ele sunt prevazute negru pe alb in regulament. E ca si cum cand ne urcam la volan am verifica intotdeauna in Codul Rutier daca trebuie sau nu sa acordam prioritate pietonilor la trecerile de pietoni.

Daca am fi intrat in mansa a doua ar fi insemnat sa acceptam si sa validam aceasta decizie halucinanta a CTDA. Am ales asadar sa scoatem barca de pe apa si sa plecam acasa exact in momentele in care ceilalti concurenti incepeau sa pescuiasca in mansa de duminica.

La ceas aniversar (LRS implineste in aceasta iarna 10 ani de la infiintare), competitia este una foarte puternica, iar trecerea la sistemul pe echipe a insemnat un pas urias inainte in ideea cresterii sanselor la participarile la CM. Din punct de vedere organizatoric, al regulamentelor si al aplicarii acestora, LRS se incapataneaza insa sa arate ca o gluma… din ce in ce mai proasta.

Sunt 16 comentarii la acest articol

Tofan claudiu says:
09/24/2017

Trist… si chiar nu înțeleg si nici nu vreau sa mi explice cineva pe ce baza au votat.., nu mai reușim frate sa lăsam furtișagurile astea ordinare in urma, sa ne bucurăm ca suntem campioni mondiali si sa si putem explica de ce, cum ca avem un campionat intern corect… NA DOVADA, FIX ACUM TREBUIA SA ARĂTAM DE CE SUNTEM IN STARE

Vlad tocae says:

Cum pe ce baza?
La fel de regulamentar cum au votat (cam aceleasi pseudocluburi) pt amendarea PeApa ca organizator a unui concurs care a avut doar feedback pozitiv.
Sper ca in cele din urma sa se razgandeasca….

Lucian Constantin says:

Salut Petre si Eugen,

Aveti dreptate regulamentul LRS a fost incălcat de la bun inceput. Nu numai aici, dar și la Sărulești in prima etapă. Dar pentru o analiza echidistanta trebuie să-mi permiti să adaug câteva detalii, te rog.

1. Anunțul de organizare a fost postat cu o lună de zile inainte. Timp in care puteati să atrageti atentia acestui fapt. Stiu că nu ati avut suficient, dar la antrenament ați remarcat că nu se prinde cum trebuie, iar la sedinta tehnică era ULTIMUL moment in care puteati să atrageti atentia. Mai mult decat atât, la sedinta tehnica s-au anunțat dimensiunile punctabile (fapt confirmat de minim 5 participanti).

2. Ca voi au fost alte 20 de echipe care nu au punctat cu bibani de 15cm. Daca vouă vă accepta punctarea lor, era corect să fie punctati la toate echipele, nu? Dar ei nu au avut fise ca voi asa că era imposibil să le fie punctati pestii!

3. Păcat că tocmai voi sunteti cei care spun că LRS apare ca o glumă, dar dacă vă punctau doar vouă bibanii, vă intrebati cum arata atunci LRS pentru alte echipe defavorizate de faptul că nu au fost punctati pestii lor?

P.S. In final aveti perfecta dreptate, dar vreau să analizati argumentele de ambele părți, nu numai din punctul vostru de vedere. Este o copilarie faptul că v-ati retras in acest mod, iar din punctul meu de vedere ati procedat total gresit! Oricum, eu vă respect și n-am nici cea mai mică indoială că nu ati făcut-o special. Cu stimă, Lucian (Gyorg)

Gyorg,

Nu am facut special ce??? Ca noi n-am facut absolut nimic. Ma bucur totusi ca “ne respecti”. As fi preferat insa sa vad chestia asta in CTDA.

1. Anuntul de concurs nu este o lectura obligatorie, spre deosebire de regulament, care este obligatoriu atunci cand vrei sa participi la o competitie “sportiva”. Faptul ca nu am observat discrepanta dintre anunt si regulament ne este imputabil atat noua cat si celorlaltor 39 de echipe in egala masura. In cei 10 ani de cand exista LRS am atras atentia asupra a cel putin 50 de astfel de probleme. Am fi facut si acum la fel daca am fi observat, dar acum ne-a scapat si noua. Cred ca toti concurentii la un loc nu au dat atatea telefoane cate am dat noi la Cristi Albu, Cristi Anghelina, Rares Boeriu sau a celor care s-au ocupat de LRS inaintea lor pentru a semnaliza astfel de discrepante.
Tu spui ca s-a spus la sedinta tehnica. Eu nu imi aduc aminte. Arbitrul sef si presedintele clubului organizator spuneau si ei ca nu-si aduc aminte sa fi punctat acest aspect la sedinta tehnica. Oricum, juridic vorbind, e un fapt total lipsit de importanta. Daca ies si strig in gura mare pe strada ca pot sa conduc avand permisul suspendat nu inseamna ca intr-adevar pot sa fac asta.

2. Nu aveau fise pentru ca nu cunosc regulamentul. Cu astfel de decizii ale CTDA nici nu o sa-l cunoasca vreodata. Daca ne punctati noua bibanii prinsi intru totul regulamentar, poate pana la concursul viitor isi faceau timp sa arunce un ochi peste regulament ca sa nu-si mai arunce pestii prinsi.

3. Intr-adevar, LRS este o gluma din ce in ce mai proasta, cu astfel de probleme etapa de etapa. Echipele ar fi fost defavorizate de propria neglijenta in consultarea regulamentului. Noi am fost defavorizati fara a avea vreo vina concreta.

4. Am analizat argumentele tuturor partilor implicate, dar toate argumentele regulamentare sunt in favoarea noastra. Nu sunt avocat, dar totusi am suficiente cunostinte juridice incat sa pot sa afirm asta raspicat, cu subiect si predicat. Nu puteam sa ramanem la mansa a doua. La fel ca si ceilalti participanti, venim la concursurile astea din placere, pe timpul si banii nostri, nu putem accepta deciziile unei comisii care isi bate joc de noi si de regulamentele pe care tot ea le-a votat.

PS. Am fost sunat astazi de doi avocati, pescari si ei, care au citit acest “articol”. Amandoi s-au aratat dispusi sa ne ajute sa dam LRS in judecata, ca am putea castiga ceva bani dupa acest incident. Cu siguranta noi n-o sa facem asta, dar cu decizii de acest fel sunt 100% sigur ca nu mai e mult pana cand LRS se va confrunta si cu astfel de situatii.

nucus says:
09/25/2017

Dupa cum sun prezentate ” faptele ” ,fratii au dreptate . A dracu’ CTDA !Au mai fost cazuri ,dar atunci au judecat niste avocati (cazul Sabin la Belis )! Ne facem de tot rasu’ si ramanem de tot plansu ‘ !

Salut prieteni .
Imi permit sa va scriu si eu aici citeva considerente de ordin personal, desi de ceva vreme nu mai particip la “frumosul campionat ” si unii ar putea spune ca nu prea e cuser sa ma dau cu parerea… dar totusi am sa o fac.

Imi pare tare rau sa citesc ce citesc , dar va spun cu regret ca v-a venit “rindul” draga Eugen si Petre……

Din pacate in ultimii 3-4 ani LRS e condusa de niste diletanti sau mai grav de niste frustrati care incearca cu orice chip si prin orice mijloace sa iasa din anonimat…

Se nasc citeva intrebari punctuale legate de speta VA :

1. Cum e posibil ca nimeni din conducerea LRS sau macaar cel acreditat si platit pt asta in speta dir de concurs sa nu se autosesizeze odata cu postarea anuntului de concurs ca se incalca o litere de reg votata in Ag?

2.Cum e posibil sa primeze o decizie CTDA facuta pe genunchi , ad hoc fara respectarea macar asa de ochii lumii a paragrafului care spune ca la CTDA voteaza TOTI reprezentantii fiecarui club participant la competitie si nu pe telefoane…

3. Cum e posibil sa se foloseasca in CTDA ca argument “nu ati citit anuntul de concurs” in loc de NU CUNOASTETI prevederile articolelor votate in AG?

Oare de ce ar trebui sa primeze ca principiu ce voteaza niste “urechisti” si NU ceea ce sa votat in AG?

E bine totusi ca pt tot sirul acesta de greseli v-au gasit pe voi vinovati de faptul ca stiti regulamentele in vigoare votate in AG.

Ca si concluzie de final.. fiecare are conducatorii pe care si-i merita si de aceea nu ma mir ca se intimpla asa ceva,de fiecare data cad victime participantii nu “onorata conducere” .

Oare nu mira pe nimeni ca multi dintre cei mai vechi participanti au renuntat incet dar sigur sa mai participe la astfel de susanele in care sa isi cheltuie timpul si banii cu frustrarile unora ?

Concluzia mea e una clara, azi ati fost voi “vinovatii de serviciu” dar cel mai grav lucru e ca miine vor fi altii .

09/25/2017

Vali, mai grav decat atat e ca vor fi sau nu vor fi “vinovati” strict in functie de cat de buni prieteni sunt cu baietii din CTDA. De altfel doi dintre cei care au votat impotriva noastra in CTDA trebuia sa plece acasa dupa antrenamentul oficial de la concursul anterior disputat la Bicaz, dar au fost iertati, inclusiv la insistentele noastre. Atunci nu si-a mai pus nimeni problema ca ceilalti 80 de participanti s-ar putea supara ca nu se aplica regulamentul… Iar cazurile nu sunt absolut deloc similare, caci ei chiar incalcasera regulamentul.

gabi udila says:

Gyorg, daca nu se retrageau din concurs ce rezolvau?
Regulamentul este intr-atat de depasit incat nici sanse teoretice la puncte nu mai aveau.

09/25/2017

Aici gresesti putin… Am luat un punct chiar si fara cei patru bibani si plecand acasa in mansa a doua. Problema era una de principii, nu de sanse sau de puncte. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faca CTDA este sa aplice regulamentul, indiferent cine se supara si cine nu.

Ca sa fiu mai exact, daca ramaneam si castigam mansa a doua eram pe locul 8, chiar fara cei patru bibani. Iar cu cei patru bibani puteam fi pe locul 2. Acum probabil unii isi freaca mainile de bucurie… bine ca nu le-au pus bibanii, ca puteam fi cu un loc mai jos… aici e problema cu comisiile formate din alti concurenti.

Dar repet, nu am plecat acasa ca nu mai aveam sanse, am plecat ca nu am putut sa stam intr-un concurs in care o comisie formata din alti concurenti s-a pi..at atat pe noi cat si pe regulamente.

Regulementele sunt foarte bune, dar problema e ca nu au fost aplicate ca nu cumva sa se supere Telinescu, Cumnatila si alti cativa care dadusera drumul la niste bibani pentru ca habar n-aveau ce spun regulamentele… sau cel putin asta am inteles eu din facatura aia de sedinta de CTDA.

09/25/2017

Petre ai mare dreptate….”CUMETRIILE” din Ag sau mai ales din CTDA nu sunt de ieri de azi….ele functioneaza de multa vreme si din pacate acum decin mai evidente …

Voturile din AG si din CTDA sunt de multa vreme “directionate” in functie de interesele unora care considera ca LRS e mosia lor ….iti aduc doar aminte cum se vota presedintele LRS , pistele si organizatori ca sa le “iasa ” unora sau altora niste banuti de cheltuiala ….bani din taxele platite de concurenti “spalati” prin deconturi de risul lumii….bani grei dai la grataragii, la plata curentului electric de la pensiune.))),milioane date de unii organizatori chiar sponsorului , etc

Azi mizele sunt altele ….scoaterea unora din competitie prin decizii CTDA ca la VA ca sa poata accede ei in virful ierarhiei ….dar baietii acestie uita un lucru …ca e nevoie si de TALENT ca sa ajungi sus nu ajung doar jocurile de culise..

Din pacate azi in LRS e ceva mai “puted decit in Danemarca”

sorin- particular says:
09/26/2017

Petre , voi pe fond aveti perfecta dreptate
Dar….s-a ajuns aici si ca sa-l citez pe Stratonov v-a venit randul pentru ca :
– una din metehnele LRS a fost ca si-a facut un obicei din a schimba regulamentul de concurs in timpul anului in functie de ce vrea organizatorul. De aia nu s-a sesizat nimeni …pentru ca e un obicei in lrs de a nu-si respecta propriile reguli si a face tot timpul exceptie de la ele ….
Nu pentru ca nu stiu concurentii regulamentul (ii cam jignesti pe multi cu asta, probabil vreo 3 sferturi din ei veneau de la Bicaz unde punctase bibanul de 15 cm nu ?) ci pentru ca s-au obisnuit ca tot timpul se schimba si atata vreme cat apar pe anuntul de concurs care stabuileste regulile jouclui don acea etapa au fost luate de bune. Nu e nimeni obligat dintre concurenti sa stie deciziile AG si hotararile interne lrs si voturile de pe forumul ascuns daca mai sunt. Concurentul citeste regulamentul etapei plateste taxa si e arbitrat de arbitru.In rest pescuieste
– in al doilea rand CTDA e o ineptie ….doi lupi si o oaie voteaza ce sa manance la pranz …
Ce voteaza CDTA ? aplicarea regulmentului ? pe bune…
am zis demult si Eugen stie asta ca CDTA trebuie desfiintata si stabilit un director de concurs care raspunde de arbitraj. Atat…Concurentii nu pot vota legat de alti concurenti ..e un simplu si mare conflict de interese
Nu ati batut cu pumnul in masa cand trebuia pe tema asta , acu v-a venit randul din pacate
– Nu inteleg cum unii arbitri au aruncat bibanii sub 20 de cm la masuratoare unor concurenti dar voua vi i-au trecut pe fisa. Cum era sa puncteze astia iar altii nu ? indiferent de cine avea dreptate. Ce ierarhie mai era aia?
– Ati insistat la Bicaz sa nu se aplice regulemntul in cazul unor concurenti ? Foarte rau…Nu cunosc speta si despre cine era vorba dar ca idee nu e ok …cum spuneam director de concurs care raspunde de arbitraj…atat

Am revenit in competitii dupa o pauza de 3 ani ….din simpla placere de a pescui in competitie , dar am regasit aceleasi metehne : pescuit pe gasti , informatii schimbate intre concurenti pe interese, disperati care pescuiesc la locul de masuratoare, 40 de m inexistenti intre concurenti ….etc. E un challenge si asta , recunonsc
– Nu e ok ca ati plecat. Mi-as fi dorit sa ramaneti acolo si sa va bateti pana la final sa demonstrati ca si fara acei bibani tineati standardul sus asa cum l-ati avut totdeauna.

09/26/2017

Sorin, am sustinut INTOTDEAUNA, de cand e LRS-ul ca nu cu sanctiuni extreme se poate pastra un climat civilizat. Am sustinut aplicarea unei sanctiuni mai blande la Bicaz pentru cele doue echipe care intarziasera din antrenamentul oficial pentru ca nu ni se pare normal ca pentru cateva minute de intarziere sa trimiti acasa de la Bicaz pe cineva care venise la concurs de la Constanta. Noi am atras atentia inca de cand a fost introdus acest articol in regulament, acum doi ani, ca sanctiunile sunt mult prea drastice.
Nu ai cum sa bati cu pumnul in masa, deciziile se iau prin vot. Din 2011, de cand Cristi Anghelina a fost trimis acasa de la Belis am facut lobby permanent pentru mutarea CTDA la arbitrii. Exact acesta e si motivul pentru care am scris aceste randuri, poate-poate in al 12-lea ceas isi dau seama si presedintii de cluburi din LRS ca nu poti fi si oaie si lup in acelasi timp, ca sa citez exemplul tau.

sorin- particular says:
09/26/2017

pai Petre din pacate numa aplicand sanctiunile din regulament lumea va invata sa le respecte …altfel va comenta si protesta intotdauana
imi aduc aminte scandalul de pe lume din delta cand unui concurent nu i s-au punctat pestii de pe un generos sir de nspe bucati ….cand maxim era 8 ….si facea o gura si un scandal ….de fapt el nu stia regulile si protesta ca au fost aplicate .

da in cazul bicaz , sunt exagerate , dar cine le-a aprobat ? daca atata i-a dus mintea… sa suporte consecintele
data viitoare va iesi lumea din antrenament cu juma de ora inainte numa sa nu intarzie
uite ca de cine ti-e mila …te arde

09/27/2017

Imi mai permit o intrebare din pacate retorica :

daca in speta asta ar fi fost d/nul anghelina sau presedintele sau chiar presedintele CTDA …..cum s-ar fi judecat ?????

Eu stiu raspunsul dar mi-ar fi placut sa il stiu pe al lor.(((

09/27/2017

P.S.Asta in cazul in care ar stii regulamentele LRS 2017 VOTATE de ei cu manuta lor.)))
Am mari rezerve ca le stiu …caci daca le stiau si aveau VERTICALITATE nu se ajungea in situatia asta .

Eu le propun sa isi dea demisia de onoare si poate cu asta ar mai spala din rusinea facuta LRS-ului.

10/02/2017

Asa cum am anticipat unii membrii ai “onoratei conduceri ” al LRS pling cu lacrimi de crocoidil in loc sa isi dea demisia de onoare dupa cit diletantism au dat dovata la VA si nu numai.

Eu unul am inteles din ceea ce au scris ca ar trebui sa le pupati mina ca se ocupa pe gratis de destinele LRS… hai sictir.

Parca cei dinaintea lor ca si conducatori ai LRS ar fi luat un ban, vreodata.

Ar cam trebui sa le fie rusine in loc sa caute motive si motivatii pt ca si-au facut treaba de mintuiala.

Curat murdar coane Fanica ….

P.S .Oare clubul organizator a platit deja amenda de 1000 roni pt felul in care au gestionat etapa VA …sau doar prostii (vezi Tocae)si altii au trebuie sa plateasca?????